maandag 19 januari 2015

piekjes

Geluk, dat komt in piekjes. 
Zo af en toe voel ik vlinders.
Kleine vleugeltjes, zwevend in mijn buik en in mijn hoofd.
Op dat moment voel ik me als een jong lam dartelend in de frisgroene wei.
Dan huppel ik in het echt, of in gedachten. 
(Wat even leuk is, maar minder belangstelling trekt.)
Dan lacht niet enkel mijn mond, maar ook mijn ogen.
Het is verslavend, die zoektocht naar geluk.
maar levenswijsheid vertelde me dat het goed is dat het geen constante is.
Gewenning zou vreselijk zijn.
Elke dag boterkoeken ontneemt je ook de pret van een zondags ontbijt.

Dus dartel ik of sleep me van moment naar moment.
Op zoek naar die piekjes in het leven.



7 opmerkingen:

  1. <3 Ik dartel mee, soms enkel binnenshuis soms een hele dag lang om dan weer even te pauzeren en er later weer van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tekst! Om even bij stil te staan. Met deze gedachte worden je zorgen wat verzacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah ik voel me soms oo kwel een dartel veulen :D Om dan de dag nadien wel een beetje zwijn te zijn maar hé, ik dartel mee op darteldagen!

    BeantwoordenVerwijderen