donderdag 26 februari 2015

learn to love yourself

Het liep allemaal een beetje mis. En ik had niets door.
Maar een kleine meid keek me aan en zei: "wat ben jij mooi!". Ze keek zoals enkel kleine kinderen dat doen. Ze kijken dwars door je heen en zien je echt. Ze blijven ook kijken zolang ze willen, voelen nog niet de geremdheid die bij ons binnensluipt met de jaren.
Haar opmerking bracht veel bij me teweeg. Wat zag dat kind dat ik niet zie?
Ik zocht er naar. Probeerde te leren mezelf graag te zien. 

Ik kwam tot het besef dat ik al jaren anderen veel liever zie dan mezelf.
Op elk moment van de dag schep ik plezier in het welbehagen van anderen, mezelf daarbij op de laatste plaats zettend.
Ik vond het niet eens erg. Ik haalde er veel voldoening uit.

Toen kwam de krak, en het besef dat enkel door het tij te keren, 
ik beter kan worden.
Learn to love yourself.




11 opmerkingen:

  1. Jezelf graag zien is het begin van alle geluk liefje! Je verdient dat, dat je jezelf graag ziet! je bent tenslotte een prachtvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent inderdaad een topvrouw... Ik herken het behagen van anderen ten koste van jezelf... Het is een proces maar jij bent top, je komt er! En als je jezelf graag ziet ga je de anderen nog liever zien! Dat wordt wat, want je ziet iedereen al zo graag :-) Lieve Griet, neem de tijd die je nodig hebt voor jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en wat herkenbaar! Jij bent er ééntje uit de 1000 lieverd...knoop dat goed tussen je twee oren <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag niks doen dat ten koste van jezelf gaat, niks. En dat lukt je vast, zoals steeds lost "tijd" alles op. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een herkenbaar gevoel! Zo mooi neergeschreven!
    Lieve Griet, jij bent een topvrouw! Mooi vanbinnen én vanbuiten. Ik zie dat! Ik voel dat! Neem je tijd om zelf ook tot dat besef te komen. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze blog van jou kende ik nog niet, maar ik ga dat hier wel beginnen volgen. Ik heb elk stukje gelezen en telkens is het er 'boenk op' wat je schrijft.

    Voor de rest sluit ik me graag aan bij de commentaren van de dames hier boven; elke keer ik jou bezig zie op je blog, Instagram of Facebook denk ik: die vrouw kan volgens mij alles! (En ik schrijf dit niet omdat het complimentendag is vandaag hoor! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Griet! Dat ik dit nu pas lees! Dit is zò helemaal mij, maar dan met meer levenswijsheid ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh ik word daar stil van, met een traantje in mijn ooghoek zelf... x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze gedachte beheerst het laatste jaar van mijn leven. Ook na 'een krak'. Maar intussen gaat het gelukkig vooral de goede kant op. Veel moed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook. Het heeft wat tijd nodig soms, hé. Voor jou ook goede moed!

      Verwijderen